Revenue Creative

Revenue Creative werkt aan B2B marketing voor verschillende grote bedrijven. Graag zetten ze daarbij contentmarketing in: het verspreiden van relevante informatie als middel om je marketingdoelen te behalen. Zelf doen ze dit uiteraard ook. Op de website delen ze relevante informatie over hun vak in de vorm van blogs. Af en toe komen ze er door alle drukte zelf niet aan toe. Vandaar:
Tekstschrijver gezocht
Via-via kwam Mark Klein Leferink-op Reinink, de oprichter van Revenue Creative, bij mij terecht. Kan jij blogs schrijven over online marketing? Jazeker! Na een aantal kopjes koffie leerde ik geleidelijk aan Mark en zijn bedrijf beter kennen. Maandelijks schreef ik laagdrempelige blogs over o.a. de nieuwste marketingtrends, het meetbaar maken van online marketing en de buyer journey. Ook schreef ik een nieuw whitepaper voor ze, waarin hun visie en kennis gepresenteerd wordt.
‘Revenue Creative is een organisatie met – de naam zegt het al – creatieve denkers en praktische doeners. Wij adviseren en ondersteunen organisaties bij de invulling van hun digitale marketingstrategie. Hoe? Door altijd te zijn toegespitst op jóuw organisatie en situatie.’
Bloggen als marketingmiddel
Revenue Creative helpt verschillende bedrijven met hun B2B marketing. Vaak komt daar ook het produceren en verspreiden van content bij kijken. Heeft een bedrijf zelf geen tekstschrijver in dienst, of zit de communicatieafdeling helemaal vol met werk, dan krijg ik nog wel eens een telefoontje. Een groot GPS softwarebedrijf voor wagenparkbeheerders had een tijdlang behoefte aan korte blogs waarin hun producten werden toegelicht. Ik kon als buitenstaander en leek goed de kern van de boodschap in eenvoudige taal verwoorden. Zo maakten de blogs deel uit van hun marketingstrategie.
Ook wanneer er andere content, zoals webteksten of whitepapers nodig zijn voor een bedrijf, belt Revenue Creative mij op. Vaak is het nodig om een aantal documenten en de website van een bedrijf goed te bestuderen. Daarnaast is een persoonlijk gesprek vaak prettig om echt door te dringen tot de kern van de boodschap. Wat wil dit bedrijf communiceren? Wie is hun doelgroep? Waar liggen die mensen wakker van? Door zo veel mogelijk feeling te krijgen bij een bedrijf, kan ik de teksten het beste schrijven.
Doelgroepgericht schrijven
Vaak hebben bedrijven zelf wel teksten. Daarin vertellen ze wie ze zijn, wat ze zoal doen, hoe ze het doen en/of waarom. Het blijkt echter erg lastig te zijn om de teksten echt op de doelgroep te richten. Wat wil je lezer nu echt weten? Als je expert bent op je vakgebied is het soms moeilijk om je te verplaatsen in een leek. Of te bedenken met welk doel iemand jouw teksten leest. Daarom herschrijf ik ook vaak blogs, artikelen of andere teksten zodat ze internet-proof, SEO-proof en doelgroepgericht zijn. Een zoekwoordenanalyse en buyer persona kunnen daar goed bij helpen.
Geef een reactie