Ondersteuning voor communicatie-afdelingen

Mis je inhoudelijk sterke, lekker leesbare teksten die je doelgroep met plezier leest? Wil of kan jouw doelgroep helemaal geen lappen tekst doorspitten om informatie te vinden? Vind je het lastig om afstand te nemen van je kennis en expertise om zo je lezer tegemoet te komen? Of kom je ervaring of handen te kort om genoeg goede content te creëren?

Sterke teksten, of het nu om webteksten, artikelen, persberichten of een e-book gaat, tonen de kracht van jullie organisatie en leggen de verbinding met je doelgroep. Weet je de lezer te raken? Of schiet je mis? Heb je tijd om al die teksten uit te werken of blijven je blogs steeds weer hangen in de bijna-af-fase?

Als interim communicatiemedewerker, freelance schrijver, bijspringend redactiemedewerker of webredacteur verlicht en versterk ik jullie communicatie-afdeling.

Teksten die jullie missie ondersteunen

Wat doe ik dan zoal?

  • Blogs of artikelen schrijven
  • Webteksten schrijven (SEO)
  • Webpagina’s of blogberichten aanmaken/bewerken
  • Interviewen
  • Herschrijven / redigeren
  • Teksten toegankelijk en inclusief maken
  • Persberichten schrijven
  • Sparren over campagnes, website en content
  • Nieuwsbrieven schrijven
  • Whitepaper / e-book schrijven
  • Social media berichten schrijven, ontwerpen, inplannen
  • Webredactie

In de afgelopen 4,5 jaar hielp ik diverse ondernemers en bedrijven aan toegankelijke teksten waarvan ze zelf zeiden “Ja, dát bedoel ik!” Nu ik wéét dat mijn vaardigheden een team van strategen, redacteuren of webbouwers goed aanvullen en naar een hoger niveau tillen, zet ik het graag in voor jouw organisatie. Ik let daarbij voornamelijk op de inclusiviteit en toegankelijkheid van taal. En daarmee ondersteun ik graag jullie missie voor een samenleving waarin iedereen gelijkwaardig is en dezelfde kansen krijgt.

Tekstschrijver Linda zit achter haar laptop, met haar handen aan het toetsenbord, ze lacht. Er staat een kopje koffie op tafel.

Met de juiste middelen

Ik ben handig met visueel ontwerp, websitebeheer en diverse computerprogramma’s. Ken ik het nog niet, dan heb ik het meestal vrij snel onder de knie. Daarbij ben ik groot voorstander van elkaars talenten benutten en werk ik graag samen met experts op gebieden die mijn werk mooi aanvullen. Denk aan webbouwers, designers, fotografen en marketeers. Media, tools & programma’s waar ik mee overweg kan zijn:

  • WordPress & andere soorten CMS: Websites beheren en onderhouden;
  • Hootsuite: social media inplannen;
  • Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn accounts beheren;
  • Alt-omschrijvingen voor afbeeldingen invoegen in CMS;
  • Mailchimp: Nieuwsbrieven opmaken/versturen;
  • Trello boards inrichten en gebruiken;
  • Canva: eenvoudig beeldontwerp;
  • Google Drive & Dropbox: bestanden en mappen delen, beheren en gebruiken;
  • Microsoft Office programma’s voor tekst- en dataverwerking;
  • Zoom en Jitsi: videoconferenties.

Wat voeg ik toe?

Ik werk graag met duidelijke afspraken en taakverdelingen binnen een team. Ik zorg voor heldere communicatie, kritische vragen of een frisse blik en snelle afhandeling van taken. Daarbij werk ik secuur, houd ik overzicht en verwerk ik bestaande of zelf verkregen informatie tot foutloze en bovenal toegankelijke teksten. Ik heb oog voor inclusiviteit en denk graag mee over het toegankelijker maken van jullie communicatie-uitingen.

Vrijblijvend kennismaken

Wil je meer weten over mij en kijken of we een match zijn? Bel of mail me en we maken een afspraak! Ik werk voornamelijk vanuit huis (in Nijmegen) maar als het mogelijk en wenselijk is kom ik graag bij jullie op kantoor zitten.

Bij een kennismakingsgesprek stel ik je vragen om erachter te komen of en hoe ik jou het beste kan helpen. Naar aanleiding hiervan maak ik een opdrachtomschrijving en een offerte en kunnen we na akkoord samen aan de slag!