Blog

Lees verder
Hoe schrijf je een inleiding? Start today! Tekstbureau Linda Schlief

Hoe schrijf je een inleiding?

Je hebt een onderwerp, zin om te schrijven, en je zit er helemaal klaar voor. Misschien staat de deadline alweer voor de deur. Maar je weet niet hoe je moet beginnen! Hoe schrijf je een inleiding? Dit kan vaak een flinke drempel zijn om te beginnen. De inleiding van je blog of ander soort tekst moet de lezer ervan overtuigen om jouw tekst te gaan lezen. Maar hoe zorg je nu dat je de aandacht van de lezer pakt in je inleiding? In deze blog geef ik je 5 tips!
Lees verder
Lees verder
overtuigende tekst

Vier schrijfregels voor overtuigende teksten

Wanneer je bewust bezig bent met communicatie, wil je natuurlijk graag dat de teksten die je schrijft echt hun doel behalen. Heb je helder voor ogen wat het doel van je tekst precies is en wie je ermee wilt bereiken? Dan kunnen de volgende tips wellicht goed van pas komen. Met overtuigende teksten bedoel ik teksten die als doel een bepaalde actie hebben. Je wilt bijvoorbeeld dat mensen meer informatie gaan opzoeken over jouw product of dienst, dat ze contact met je opnemen of zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Het kan natuurlijk ook dat je jouw teksten in wilt zetten om jouw product of dienst te verkopen. Om deze doelen te behalen zijn er een aantal schrijfregels die ik hieronder graag met je deel.
Lees verder
Lees verder
schrijven op het web

Vijf tips voor schrijven op het web

Anders dan de lezers van een magazine, krant of roman, lezen websitebezoekers zelden een tekst van linksboven tot rechtsonder door. Een websitebezoeker scant in één oogopslag een webpagina met in zijn achterhoofd de vraag: kan ik hier vinden wat ik zoek? Dit herken je zelf waarschijnlijk wel van je eigen gedrag op het internet en wellicht uit de (uitblijvende) reacties op jouw online teksten. Is het dan totaal achterhaald om je boodschap in tekstvorm te presenteren op het web? Zeker niet! Met de huidige kennis over websitebezoekers weten we juist precies hoe we de lezers aandacht wél pakken en hoe we onze boodschap toch via tekst naar de doelgroep overbrengen. In deze blog geef ik je vijf tips voor schrijven op het web waar je echt rekening mee moet houden.
Lees verder
Lees verder
Koffie tekstschrijver seo Nijmegen website

De tekstschrijver is overal thuis

Eén van de leukste dingen van mijn vak als tekstschrijver vind ik de veelzijdigheid ervan. Tijdens mijn opleiding wilde ik me al niet beperken tot één onderwerp, dus koos ik verschillende vakken die te maken hadden met taal, cultuur en communicatie. Tot op de dag van vandaag kan ik niet kiezen uit verschillende vakgebieden, hobby’s of leefstijlen. En volgens mij is dat precies wat je nodig hebt als allround tekstschrijver: met een open blik steeds een nieuw vakgebied betreden, en steeds de benodigde informatie en stijl in de vingers krijgen die nodig is voor de opdracht. Van theaterzaal tot bakkerszaak 
Lees verder
Lees verder
Tekstbureau Linda Schlief schrijven redigeren blog webcontent social media persbericht

Het ontstaan van deze website

In juli 2016 ben ik officieel ingeschreven bij de KvK. Sindsdien ben ik lekker bezig met allerlei leuke opdrachten en de uitdagingen van het ondernemerschap. Uiteraard hoort daar ook het maken van een eigen website en andere PR-middelen bij. Als ik iets doe, doe ik het goed, dus hierbij laat ik je zien hoe deze website tot stand is gekomen. Om te beginnen wilde ik graag een logo laten maken, voor op visitekaartjes en voor op de Facebookpagina. Die pagina kon dan als voorloper van de website functioneren terwijl ik daarmee bezig was.
Lees verder